Svar: Jerndråber, frugtmos og modermælk
18. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål :)
Det er ikke så strikst. Din datter har brug for både jern og modermælk, og bliver de to dele blandet i maven, så må det være sådan :)
Ofte vil det være rigtig fint, hvis du har en rytme, hvor du f.eks. giver grød kl 7.30, frugtmos og jerndråber kl 9 og ammer og putter til formiddagslur 9.30…
Når din datter bliver 7 måneder, så vil amingen om formiddagen ofte springes over, da antallet af amninger naturligt nedsættes. På det tidspunkt vil der således ikke være nogen bekymringer omkring jerndråber, frugtmos og modermælk:)
Håber du kan bruge dette lidt videre:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske